Aftenposten AS søker Kreativ leder

Søknadsfrist: 23. feb 2018

Fulltidsstilling i Oslo

Vi søker deg som kan samle og styrke vårt overordnede visuelle uttrykk i Aftenposten og jobbe med det redaksjonelle designet på alle våre flater: A-magasinet, ap.no og papiravisen. 

Som Kreativ leder får du en unik mulighet til å forme den visuelle utviklingen av Aftenpostens produkter både digitalt og print. I dette ligger et ekstra lederansvar for utviklingen av Norges største avismagasin A-magasinet, som gis ut i fire ulike mediehus.

Kvalifikasjoner: Vi søker deg som er en erfaren leder som kan konseptutvikling, har bred designkompetanse samt redaksjonell erfaring. Du skal jobbe for at Aftenpostens design, visuelle profil og merkevaren henger sammen uavhengig av plattform. Du må ha god kunnskap om det norske og internasjonale mediemarkedet og erfaring med å jobbe med ulike fagmiljøer.

Arbeidsoppgaver: Du skal drive konsept-, produkt- og idéutvikling, ha prosjektledelse og jobbe med designutvikling på tvers i mediehuset. En viktig del av jobben er å ha det visuelle lederansvaret for våre premiumprodukter, med A-magasinet i spissen. Stillingen er på redaksjonssjefnivå og ligger i linjen til featureredaktøren.

Lederegenskaper: Vi søker deg som har evne til å lede og inspirere på tvers i ulike fagmiljøer. Du må like å jobbe i team i et miljø med både korte og lange tidsfrister. Du er en inkluderende leder som har høy faglig kompetanse og arbeidskapasitet.

Dette er en nyopprettet stilling i Aftenposten. Lurer du på om det er jobben for deg eller har du andre spørsmål, kan du kontakte oss:
Aftenpostens sjefredaktør Espen Egil Hansen (espen.egil.hansen@aftenposten.no) eller featureredaktør Lillian Vambheim (lillian@aftenposten.no)

Om Aftenposten AS

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.  Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Tips andre om jobben

Hva sier tidligere annonsører?

«Jeg opplevde at det var veldig intuitivt og enkelt å legge ut en annonse, og annonsen ble også publisert raskt. Vi fikk mange gode søknader på svært kort tid.»

— Camilla Watz Johannessen, JCP Ignite

«Vi fikk enorm respons, 75 søkere etter 10 dager. Og vi har funnet to veldig flinke kandidater – som begge vil få en mulighet hos oss. KJ [virker som] et veldig aktivt møtepunkt mellom jobbsøkere og arbeidsgivere med tanke på responsen vi fikk.»

— Marianne Eskeland, Try

«Vi opplever at rekrutteringsannonsene blir lagt merke til – av de folkene vi vil skal legge merke til dem.»

— Fasett Reklamebyrå

Les mer om å annonsere hos oss

«Vi er veldig fornøyd med responsen vi fikk på våre stillingsannonser på Kreative Jobber. Annonsene stod i kun én uke, og vi fikk inn over 80 søknader! Vi vil helt klart bruke denne kanalen neste gang vi søker etter folk.»

— Elisabeth Holter-Schøyen, daglig leder, Selters Design

Er du på utkikk etter en kreativ jobb?

Vi er på utkikk etter deg!

Bli en del av nettverket vårt!

Talenter fra vårt nettverk har fått jobb hos

Making Waves Netlife Research NRK Dagbladet Try / Apt Nortura D2 Magasin Bleed Westerdals Høyskole